Skrevet d. 29.09.2020

Fuld opbakning på Generalforsamling

Hedehusene Erhvervsforening afholdte generalforsamling.

Året ordinære generalforsamling i Hedehusene Erhvervsforening, der skulle have været afholdt inden udgangen af marts, blev som hos så mange andre, i foråret udsat på ubestemt tid.

Generalforsamlingen blev med ca. et ½ års forsinkelse afholdt torsdags d. 24. september, hvor corona- situationen, på indkaldelses- tidspunktet så bedre ud. Som noget nyt valgte man at afholde den om aftenen kl. 18.30 hos Café Moems, på et tidspunkt hvor alle medlemmer burde være fri af deres arbejdsmæssige forpligtelser.

Det blev en generalforsamling afholdt efter de skærpede retningslinjer med mundbind, hvis man rejste sig for at tale, stille spørgsmål eller svare.

Men bortset herfra forløb generalforsamlingen, som de gør flest, ifølge vedtægternes agenda.

Som hovedpunkter kan nævnes at formanden Peter Kjeld Jensen, Dybkær Landbrug og Entreprise var på valg. Peter blev uden modkandidater enstemmigt genvalgt. De to bestyrelsesmedlemmer der var på valg, webmaster Erik Hvidtfeldt Hansen, Hvidtfeldt ITV-systemer og Benny Friis Jensen, Fløng Forsamlingshus blev ligeledes genvalgt.

På suppleantposterne valgtes Lisbeth Holm Benattia, Café Moems, Pia Sølling Øhlers, Anytime og Ruth Trier, Hedemarkedet, der især skal fokusere på aktiviteterne i samarbejde med de forretningsdrivende på Hovedgaden og Vesterkøb.

Den økonomiske situation, der udviste et overskud for 2019 samt en positiv egenkapital, blev gennemgået af kasserer Henriette Deleuran, Time Office A/S . Budget 2020, samt kontingentforslag varetog formanden. Der blev vedtaget uændret kontingent, men fremhævet at man har valgt at sænke prisen for stadepladser ved de årlige Sommer- og Høstmarkeder og man håber herved at se endnu flere stadepladser med salg af loppefund og kræmmerting.

Generalforsamlingen, der blev styret af Jørgen Skorstengaard, blev afsluttet i god ro og orden, hvorefter foreningen var vært med et par stykker smørebrød til de fremmødte, der her fik lejlighed til ’networking’ og  lidt socialt samvær med samarbejdspartnere og konkurrenter.