Skrevet d. 26.11.2020

Erhverspris Høje Taastrup 2020

Årets Erhvervspris Høje-Taastrup er nu endelig blevet overrakt.

Prisen skulle oprindeligt have været overrakt ved den årlige Busines Basar i september, men blev pga. dennes aflysning flyttet til det årlige morgenmøde med Borgmester Michael Ziegler, der led samme skæbne. Prisen blev d. 26. november overrakt ved en mindre sceremoni, som blev live transmitteret til interesserede. Overrækkelsen kan genses her.

Dette års Erhvervspris Høje-Taastrup gik til Sydkystens Brolægning og Kloak i Hedehusene v/ direktør Tom Ewers for et mangeårigt socialt arbejde.

Unge mennesker med udfordringer er med en støttende hånd fra virksomheden nu blevet dygtige håndværkere. Direktør for Sydkystens Brolægning og Kloak, Tom Ewers, har blandt andet været erhvervsmentor for Simon og Andreas, som nu er færdiguddannede og arbejder i hans virksomhed i Hedehusene. Simon scorede et 12-tal til den afsluttende rørlæggerprøve, og Andreas er ligeledes uddannet rørlægger med en flot tredjeplads til DM.

- Jeg er rigtig stolt af dem, de er begge dygtige og engagerede – lige så dygtige som mine andre medarbejdere - og jeg kan altid regne med dem. Selvfølgelig har det været et ekstra arbejde i begyndelsen, hvor en morgenopringning eller et besøg kunne være nødvendigt for at sikre fremmøde, men det har været indsatsen værd, siger Tom Ewers, der ikke lægger skjul på, at han stiller høje krav til alle sine medarbejdere, fordi virksomheden skal levere høj kvalitet for at have tilfredse kunder.

Billeder ved Høje Taastrup Erhvervsforum, Ulrik Larsen