Skrevet d. 06.09.2021

Markedet blev en høstfest

Hedehusene Høstmarked blev en ren fest

Første lørdag i september afholdes det traditionsrige årlige høstmarked i Hedehusene. Sådan også i år, med lukket hovedgade med kræmmere og god underholdning. Solen stod skarpt på en skyfri himmel, vinden var rolig og temperaturerne behagelige. Så de ydre rammer var fra morgenstunden på plads for en vellykket dag.

Hedemarkedet, Frivillighedsdagens og Hedehusene Erhvervsforenings medlemmer, de politiske partier samt udefra kommende kræmmere, fyldte de mere end 80 stande på Hovedgaden, såvel under åben himmel som under telte. Byens handlende benyttede også lejligheden til at stille op på fortovet og byde til med en god handel.

Som det store trækplaster, kunne foreningerne i samarbejde med Høje Taastrup kul´tour uge byde på så kendte navne som Outlandish og Kim Larsen Jam, som kunne opleves fra den store og til lejligheden opsatte scene på Stationstorvet, i løbet af dagen, også omtalt som Den Røde Plads, pga. belægningsfarven.

Det var også fra samme scene at erhvervsforeningens formand Peter Kjeld Jensen åbnede dagen, Borgmester Michael Ziegler afholdte auktion over billedskolens maleri fra sidste års Høstfest, tryllekunstneren tryllebandt børnene og deres forældre og HIF fremviste deres minitrampolinholds formåen. Auktionen over billedet, der forestillede den lokale Restaurant Bollinis, endte med rekordhøj auktionspris på 5.500,- kr., købt af selvsamme restaurant.

Dagen blev en ren fest med flere besøgende end længe oplevet, måske pga. de mange gode events, måske bare fordi vi alle hunger efter at komme ud og opleve normaltilstande, efter så lang tids corona nedlukninger, eller måske som en kombination af dette.

Det var nogle tilfredse arrangører, der sidst på dagen, med de mange positive tilbagemeldinger fra stadepladserne og butikkerne, og de mange Hedehusene borgeres opbakning, kunne glæde sig over en vellykket dag, og at alle de frivillige kræfter, der var lagt heri, ikke var helt forgæves. Foreningerne ser allerede frem til at kunne gentage succes’en næste år.

Outlandish åbnede høstfestens underholdning kl. 10.30. Over middag kl. 12.30 stod den så på Kim Larsen Jam.

Billedskolens auktion med Borgmesteren som auktionarius fik det hidtil største bud. Tryllebundne børn følger med tilbageholdt åndedræt de mest utrolige kunster fra scenen.

Fløng Byvej 12A

Personlige Arrangementer i og ud af huset - alt lavet fra bunden af friske råvarer